Novinky od Ammynky :-)

03.06.2012 10:53

Už jsem dlouho nepsala, tak alespoň krátce.

Ammynka se vytahuje do výšky, má velmi dlouhé nožky, silné tlapky, začíná se jí krásně tvarovat tělíčko, i když do atletické postavičky, protože je stále hubená. Před 14 dny jsme proto už přešli z granulek na přirozenou stravu - Barf (syrové maso, zelenina, ovoce, přílohy, oleje, minerály...). Zatím to vypadá, že jí jde masíčko k duhu, i když je hubeňour, tak už nemá konečně vylezlou páteř a začínají se jí krásně rýsovat svaly (aby ne, když má s tou naší početnou smečkou neustále haldu pohybu, honění se, lítání, zkoumání a ....zlobení). Včera jsem ji vážila a má jen 13 kilo (pokud má váha neklame a já na ni večer dobře viděla - radši ještě dnes převážím). Na druhou stranu s tou její rychlostí růstu by nadváha nebyla na rychle rostoucí kostru dobře, takže jsme spokojeni s tím, jak vypadá. Jen nemám žádnou aktuální fotku, protože sama už nejsem to torpédo schopna vyfotit, musím sehnat ochotného fotografa. Ammynka je hrozně moc šikovná, učí se hrozně rychle a ráda, ale nezastaví se ani neposadí (pokud nedostane povel) ani na chvíli. Zatím u ní neznám takové to mazleníčko, kdy si mi lehne v klidu na klín a nechá se hladit, ona i u mazlení musí být pořád rozeběhlá a rozeskákaná, hyperaktivka malá :-) Jinak už začíná mít i hezkou tmavě hnědou barvu, poté co jsme ty světlé vylínané chlupy vyčesali furminátorem už není tak flekatá. 

No a možná bych se i mohla pochlubit jejím zlobením. Vyhrabanou hlínu už snad ani neřeším (i když staré pískovcové koryto na kytky, které komplet vyhrabala na zem mě docela zamrzelo), asi se snaží prohrabat k protinožcům. Že mi předevčírem v koupelně zlikvidovala kabel k fénu, to holt taky nějak přežiju (mám naštěstí náhradní a tenhle mi slíbil manžel opravit). Ale že před pár dny zamordovala 8 slepic, tak to mě mrzelo hodně moc. I když za ně nedostala ani vynadáno. Slípky začaly konečně snášet a manžel večer od nich nesl našich rekordních 13 vajec a díky plným rukám nějak špatně zavřel. Ammynka se stále ještě protáhla plotem nahoru k ovečkám a tak vyrazila na lov. Bolča, která si slepic nikdy ani nevšimla, plůtek přeskočila a šla jí na pomoc. Určitě se lovu zůčastnila i Šíša, taky se protáhne a takovou honičku si nenechá ujít. Svědci u toho nebyli, stalo se to, když jsme byli všichni pryč. Naštěstí tu byl doma nemocný Rudik a když už padla za oběť osmá slípka, tak se šel podívat, co je to na dvoře za rachot. Ammynku popadl a zavřel domů a zbytek slepic zavřel do jejich výběhu. Konečná bilance: 8 mrtvých :-(  (naštěstí 6 starých a jen dvě mladé), jedna ztracená a 13 spolu se dvěma kohouty nám jich zůstalo. Stejně tu potvůrku rozkošnou miluju..... holt naše hloupost, že nebyly slípky zavřené pořádně a plůtek k ovcím jsem už taky zabezpečila tak, že se neprotáhne, žížala jedna hubená. 

To by asi bylo zatím vše, jen ji dnes navečer radši znovu převážím. A až seženu někoho ochotného mi ji vyfotit, tak přidám i nějaké fotky. Ona se ode mne nehne a tak jí vyfotím nanejvýš hlavu přilepenou na objektivu :-)